reklama

O takom obycajnom dni

Reflexie o tom kam smeruje krestanstvo a kam smerujem ja s krestanstvom cez pohlad takych obycajnych veci, ktore nas stretaju v obycajne dni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

O takom obycajnom dni, aky som mala vcera.

Vcera ma napadlo, ze by som mala ist do kostola. Po ceste som sa este stavila v obchodom, objavila som 50% zlavy, co sa nestava casto v predvianocnom obdobi, takze som tam ostala do poslednej minuty. Prirodzene som dosla neskor na omsu ale napadlo ma, ze nevadi, ze by nebolo odveci ist na spoved. Mala som stastie, prave spovedal polsky knaz. Tak som cakala. Cakala som knaza deduska, ktory mi bude hovorit obycajne formulky. Ved chapem, ze aj knazi su ludia a castokrat dost vytazeny. Ale viete co? Privital ma mlady privetivy usmev na tvari, iskra inteligencie a privetivosti v ociach, profesionalita v hlase a polstina mi pripadala ako rodna rec, rozumela som mu uplne vsetko. Uplny balzam na dusu. Spoved sme nenatahovali vzhladom na vela ludi v rade, ale aj ten kratucky dialog mi doslova rozjasnil vsednost vcerajsieho dna. Spravil ho doslova niecim specialnym.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minule sa ma kolegyna pocas nasej sluzobnej cesty, kedy sme sa zastavili v kostole (ako turisti) opytala, ze nechape ako sa niekto moze stat reholnou sestrou/knazom.

Povedala som jej, ze je to uzasne povolanie, ze je to uzasne stastie, uzasna sluzba, ze je radost sama o sebe. Vyvalila na mna oci, nechapala. Vcera po tej spovedi ma napadlo, ze keby mala moznost spoznat napr. toho knaza co ja na spovedi, mozno by zacala trosku chapat, ze preco sa niekto stava reholnikom......

V poslednom case zazivam mnozstvo prazdnych ´spolocenskych´ konverzacii o ´spolocenskych´ zalezitostiach ´spolocnosti´ - neuveritelna nuda. Rozpravate sa akoze o niecom a je to vlastne o nicom. Ludia konstatuju fakty zo svojho uhlu pohladu, kladu si symbolicke retoricke otazky - ale ani ich nenapadne hladat odpovede. Velmi nudny ludia. (prepacte mi prosim vsetci nudni ludia, nechcem vas urazit).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V ramci prehliadky nejake mesta tisicky turistov prichadzaju do kostolov ako do ´muzei´ - este stale ma to privadza do udivu. A dufam, ze neprestane, lebo keby nie, splyniem jednoducho s vacsinou. Prichadzate do kostola, odfotite sa, precitate si daco o historii, retoricky porozmyslate o tom ´ako sa len niekto moze stat reholnou sestrou´ pri pohlade na pobehujucu bytost v zavoji, vyjdete von a to je vsetko. Nijak vas to nepohlo k niecomu ako ´hladanie´, skoncite naspate vo svojom bezpecnom svete, v bezpeci svojich nazorov a pokracujete v nudeni ostatnych......

Na druhej strane, ina sokujuca informacia ma napadne vzdy pri vchode do toho kostola kde som bola vcera na spovedi. Predstavte si, ze ak tam chcete ako zbor spievat na omsi - musite za to kostolu zaplatit!!! - nechcela som tomu verit. Co to je uz len za kostol, ze musite zaplatit, aby ste mohli potesit veriacich pri omsi spevom?? Ved je to hrba kamenia, obrazov, soch, vsakovakych predmetov.... preco by sme mali platit za to, ked tam chceme nieco zaspievat - ved hadam to nerobime pre seba, v kostole by sa malo spievat na Boziu slavu nie?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hm, nevedela som ci sa mam hnevat na ten kostol, alebo na cirkev alebo na ludsku hlupost. Nakoniec som sa rozhodla, ze najlepsie je hnevat sa na ludsku hlupost, lebo takuto blbost predsa nevymyslel Boh. Podla mna Boh je na to prilis mudry. Naco by to robil? Rozmyslala som, ze keby som Boh a chcem mat veriacich prostrednictvom toho, ze ich necham platit za to, ze mi budu spievat na slavu.... to by nebola prilis logicka strategia.

Tak sa nehnevam na kostol ani na cirkev. Mam pravo sa hnevat na ludsku hlupost? Kto mi to pravo udil? Kedy a kde? .... hm, skoda, ze si nepamatam, niekedy by som ho chcela mat. Ale aspon si nevymyslam, ze ho mam. Fakt ho nemam. Do kelu. Takze nakoniec sa nemozem hnevat ani ludsku hlupost.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No nic, radsej si budem spominat na toho mileho knaza zo vcerajsej spovede ako na to, ze ten kostol si nechava platit, za to, aby tam niekto spieval. Najdolezitejsie asi je, ze Boh je s nami a my s nim:). Aj ked Boh je vzdy lepsi. Nech sa akokolvek snazim stale nieco pokazim. Pred mesiacom som stratil svoje vreckove sv. Pismo. Nepytajte sa ma ako, proste som ho zabudla tam kde som ho naposledy citala (pokusala citat:), ale slubujem, ze si kupim nove:).

Najviac si prajem, aby krestania boli mudri srdcom i myslou. Budem sa za to modlit.

krasny vecer prajem

Beata Dvorska

Beata Dvorska

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mlada proaktivna zena zvedava na vsetko okolo nas, ktora sa snazi robit dobre veci pre vsetkych ludi:). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu